آزمايشهاي شگفت انگيز درباره هوش حيوانات

مطالعات مختلف جهاني درباره هوش حيوانات نتايج شگفت انگيزي داشته است.

به گزارش واحد مرکزي خبربه نقل از شبکه پنج تلويزيون فرانسه، مطالعه اي بر روي نوعي زاغ در دانشگاه اکسفورد نشان مي دهد اين پرنده هوش بي نظيري دارد. اين پرنده براي استفاده از شاخه هاي نازک درخت جهت ساختن لانه اش شهرت دارد. در اين ازمايش مقداري دانه درون سبدي در انتهاي يک لوله قرار داده شد و فقط يک ترکه نازک در اختيار زاغ قرار داده شد.

پژوهشگران با شگفتي تمام مشاهده کردند اين پرنده ترکه را در قسمت چسبناک ظرف قرار داد و سپس ان را تا کرد تا نوعي قلاب از ان درست کند و سپس سبد دانه را از ته لوله بيرون اورد.

به اين ترتيب پرنده توانست ابزاري مناسب براي خود ايجاد کند.

پژوهشگران مي گويند حيوانات قادرند مسائل را به ذهن بسپارند و با همديگر رابطه عاطفي برقرار کنند و حتي همديگر را فريب دهند.  ازمايشي ديگر نيز در باغ وحش نيويورک با فيلها نکته شگفت انگيز ديگري را به اثبات رسانده است.

ايينه اي بزرگ در برابر فيلهاي باغ وحش قرار گرفت. فيلها پس از اندکي بررسي متوجه شدند اين ايينه است و براي اثبات ان پژوهشگران با چسب علامت بعلاوه بر روي پيشاني فيل قرار دادند. فيل با خرطوم خود تلاش کرد چسب را از روي پيشاني اش بکند به عبارتي ديگر فيل خود را در اينه تشخيص داده است.  ازمايش با ميمونها در ژاپن نيز نشان داده است حافظه کوتاه مدت انها بسيار سريعتر از انسان عمل مي کند. انسان با ازمايشهاي متعدد روي حيوانات متوجه شده است انواع زيادي هوش در بين انها وجود دارد.
 

نسخه شماره 2943 تاریخ 1386/10/05 روزنامه مستقل سراسري صبح ايران - (چهارشنبه) روزنامه آفرينش  

 



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: